Kā uzlabot redzi?

With
Komentāri ir izslēgtiKā uzlabot redzi?

Kā uzlabot redzi?

Mūsdienās lielākā daļa cilvēku strādā birojos un bieži neaizdomājas par to, kā darbs pie datora ietekmē veselības stāvokli. Viena no izplatītākajām problēmām, kas rodas biroja darbiniekiem – redzes traucējumi. Daudzi ir dzirdējuši, ka redzi var noturēt vai uzlabot ar acu vingrojumu palīdzību un ka svarīgi acis atpūtināt. Lūk, daži no principiem, ko ievērot, lai acu veselību noturētu un uzlabotu.

Mēs nedodam iespēju acīm regulāri atpūsties regulāri, kaut nedaudz

Daudzas acu slimības ietekmē acu sasprindzinājums – šādā stāvoklī acu muskuļi traucē notikt labai asinscirkulācijai un tādēļ ir apgrūtināta barības vielu piegāde tām un nevajadzīgo vielu izvadīšana.

Kas ir pretējais sasprindzinājumam? Atslābināšanās. Acu atslābināšana palīdz paplašināt asinsvadus un nodrošina acīm un galvas smadzenēm nepieciešamo asinsrites kvalitāti, stimulē redzes un tīklenes nervus. Acu un vispār visa organisma atslābināšana uzlabo psihoemocionālo stāvokli, normalizējot elpošanu (tā kļūst lēnāka un dziļāka), kas arī ietekmē redzi.

Acīm vajadzīgs tā saucamais palmings – tā ir atpūta acīm. Palminga laikā saberzē plaukstas nelielā attālumā no sejas, lai tās kļūtu siltas un it kā kausiņu veidā uzliek uz aizvērtām acīm (nepiespiežot), radot tumsu. Palmings ir acu muskuļu atslābināšana un vienlaikus nervu šūnu aktivizēšana. Tā laikā tiek atslābināti visi saspringušie acu muskuļi. Tajā pašā laikā rodas jauni spēki redzes un tīklenes nervos, uzlabojas asinsrites, asinsvadi attīrās.

Acu mirkšķināšana arī ir atslābināšanās

Veselas acis cilvēks mirkšķina bieži un viegli, vienmērīgi noklājot acs ābolu ar asarām. Tās mitrina acs ābolu, tāpat pasargā no gaisā un apkārtējā vidē esošajiem mikrobiem. Gan neapzināta, gan, laiku pa laikam, speciāla mirkšķināšana, palīdz noņemt acu muskuļu sasprindzinājumu. Ja acis ir veselas un tās mirkšķina viegli un bieži, nav vēlmes berzēt acis, kasīt.

Mēs aizmirstam skatīties tālumā

Senos laikos cilvēki nenēsāja brilles un nelasīja tuvumā, nerakstīja. Viņu uzdevums bija, piemēram, izsekot medījumam. Viņi bieži skatījās tālumā. Mūsdienās mēs bieži vien skatāmies tuvumā – datorā, televizorā, grāmatā… Acis ir nepārtrauktā spriedzē un redze tālumā pakāpeniski pasliktinās. Lai palīdzētu savam dvēseles spogulim, pietiek ja neilgi, bet bieži paskatāmies tālumā. Biežāk novērsiet acis no monitora, paskatieties laukā pa logu vai uz puķēm vāzē, vai vienkārši tālumā. Ar pāris sekundēm pietiek, lai actiņas atslābinātos.

Kā acis ietekmē svaigs gaiss un saule

Svaigs gaiss un saule ir absolūti nepieciešami visai mūsu veselībai, tostarp acu labsajūtai. Acīm nepieciešams skābeklis. Daudzi cilvēki dzīvo nevēdinātās istabās un neventilētās telpās, ziemā gaiss telpās nereti ir ļoti sauss. Daudziem acīm trūkst skābekļa, tādēļ tās nogurst, zūd pat acu mirdzums.

Laiku pa laikam atslābinieties, veicot dziļas ieelpas un izelpas, aizvērtām acīm.

Acis lielā mērā atspoguļo visa ķermeņa fizisko stāvokli, vairāk nekā mati, nagi un āda. No acīm visu var nolasīt – to, ka cilvēks neuzņem veselīgu uzturu, neizguļas, ir stresā, nav ar sevi apmierināts, īd u.tml.

Acis ir “badā”

Protams, lai acis būtu veselas, redzētu skaidri un asi, tās “jāpabaro”, tās nedrīkst atstāt “badā”, tāpat kā visu organismu kopumā. Nepietiekamas barības vielas pasliktina redzi. Lai to uzlabotu, bez fiziskiem vingrinājumiem vajag arī pareizi ēst. Tādēļ ieteicams savā ēdienkartē iekļaut augļus un dārzeņus, jo īpaši burkānus, sīpolus, kāpostus un ziedkāpostus, redīsus, seleriju, pētersīļus, zaļumus, ābolus, upenes, mellenes, vīnogas, medu, ananāsus, citrusus, ķiploku, graudaugus, raugu.

Pārstājiet smēķēt. 

Smēķēšana atstāj sliktu iespaidu uz visu organismu, bet īpaši ietekmē acis. Kadmijs, kas ir cigaretēs, nogulsnējas uz acs lēcas un ir viens no lielākajiem vaininiekiem, kas liek zaudēt skaidru redzi.

Izvairies no saskares ar svinu.

Tas tiek saistīts ar kataraktas veidošanos.

Valkājiet saulesbrilles. Japānā un citur veikti pētījumi liecina, ka acu pakļaušana spilgtai saules gaismai (ieskaitot ultravioleto starojumu) palielina kataraktas risku.

Multivitamīni. Kādā pētījumā, kurā pacienti ar mākulas deģenerāciju dzēra A, C un E vitamīnus, kā arī papildus uzņēma beta karotīnu, cinku, taurīnu, taukskābes (EPA un DHA), varu, luteīnu un zeaksanatīnu, salīdzinot ar kontroles grupu, būtiski uzlaboja redzes asumu.

Vingrinājumi acīm uzlabo redzi

Acīm jābūt kustīgām. Lasot, skatoties televizora vai datora ekrānā, acis nekustas tā, kā tām nepieciešams. Kustību amplitūda ir nepietiekama, lai tās trenētos. Ir vienkārši vingrinājumi acīm, kas palīdz redzei.

1) Paskatieties ar acīm, galvu turot nekustīgi, uz augšu, uz leju, lēnām. Izpildiet vingrinājumu 8-10 reizes.

2) Paskatieties pa labi, tad – pa kreisi. Arī šo vingrinājumu izpildiet 8-10 reizes.

3) Ar acīm zīmējiet apļveida kustības uz vienu un otru pusi, 8-10 reizes.

Rūpes par sprandu, mugurkaulu un locītavām.

Ir virkne vingrojumu, kas palīdz iekustināt visas locītavas. Lūk, daži no tiem, kas domāti sprandas daļai.

Spalviņu tīrīšana

Šo vingrinājumu var veikt gan stāvus, gan sēdus. Nolieciet zodu uz leju un slīdiniet uz galvu virzienā uz nabas pusi. Nedaudz atslābiniet galvu (neatgriežoties pilnībā sākotnējā stāvoklī) un virziet galvu vēl uz leju, it kā jūs būtu putns, kurš tīra spalviņas. Sprandas rajonā vajadzētu rasties patīkamai pavilkšanai, bet ne sāpēm. Lēnām (lēnām, līgani!) atgriezieties sākotnējā stāvoklī.

Bruņurupucis

Paceliet nedaudz uz augšu zodu un kā bruņurupucis “ievelciet” galvu kaklā/plecos un tad “izbāziet ārā” – paceliet augšup. Un tā vairākas reizes. Līgani. Izbaudiet katru kustību ar prieku. Pasmaidiet – tad no vingrinājumiem ir daudz lielāks ieguvums.

Pastiepšanās uz sāniem

Nolieciet galvu (bet negrieziet) pret labo plecu, it kā mēģinot ausi nolikt atpūsties uz pleca. Taču dariet tikai tik, lai rastos patīkama pavilkšanas sajūta. To pašu izdariet uz otru pusi.

Mandeles

Mandeles uzlabo redzi, pateicoties omega-3 taukskābēm, antioksidantiem un E vitamīnam. Tās arī palīdz palielināt koncentrāciju un atmiņu.

Šeit recepte:

Uz nakti iemērciet 5-10 mandeles ūdenī.
Nākamajā rītā nomizo mandeles un sarīvē.
Dzeriet iegūto mandeļu pastu ar glāzi silta piena.
Dariet to katru dienu vismaz vairākus mēnešus.